21/04/2023| TOP 5

Filmy korporacyjne, które sprzedają


Powiedzmy sobie szczerze: niektóre reklamy korporacyjne i filmy wizerunkowe w branży B2B trudno oglądać bez ziewania. Jak zrobić film reklamowy firmy, który nie nudzi i dowozi doskonałe wyniki? W dzisiejszym odcinku TOP 5 pokażemy Wam i omówimy przykłady od mistrzów!

Produkcja filmów korporacyjnych

Wideo znacznie skraca drogę do potencjalnych klientów. Według badania Wyzowl, 68% ludzi woli wideo nad wszystkie inne formy zaznajamiania się z produktem lub usługą.

Po co zamawia się film wizerunkowy?

Film wizerunkowy bardzo często zamawiany jest w momencie, kiedy firma osiągnie kamień milowy.

Wtedy często Pan Prezes mówi: „Minęło 10 lat, czas na film wizerunkowy mojej firmy.” Bardzo ważne jest to, żeby w tym momencie zadać sobie pytanie: „Po co jest mi ten film i jak wpisuje się w całą komunikację firmy?” Bo ten film powinien prowadzić do jasno określonego celu. I trzeba to zrobić z pomysłem!

Filmy wizerunkowe mają zaprezentować firmę, przekazać jej wartości i ukazać działania firmy w dobrym świetle. Jeśli są dobrze przemyślane, rozwijają więź emocjonalną partnerów biznesowych, zwiększają świadomość marki i zaufanie do niej. Niestety nie każdy umie taki film zrobić. Ile dobrych filmów korporacyjnych widzieliście?

No właśnie.

Jak sprawić, by film korporacyjny był skuteczny?

W dzisiejszym odcinku (powyżej) skupiliśmy się na firmach, które osiągnęły wielki sukces dzięki wykorzystaniu spotów wizerunkowych. Jeden z tych filmów korporacyjnych natychmiast stał się wiralem w mediach społecznościowych i doprowadził do sprzedaży firmy za miliard dolarów!

Jak skutecznie pokazać się w internecie i nie zginąć - Mistrzowie reklamy: Apple

Klient: Apple
Reżyser Mark Molloy
Produkcja: Smuggler

Pierwsza wybrana przez nas reklama nie jest tak naprawdę filmem korporacyjnym, tylko produktowym, ale jego akcja dzieje się w środowisku korporacyjnym i może być inspiracją dla firm, które chcą wprowadzić storytelling do swoich reklam.

Film korporacyjny – od czego zacząć prace? Kreacja!

Na początku, jak to często robimy, wyobraźmy sobie zadanie, przed jakim stanęli twórcy reklamy.

Pokazać, że pakiet narzędzi Apple to uniwersum sprzętów, które tak doskonale współpracują, że można dzięki niemu osiągnąć nierealne wyniki na tle konkurencji – i to pokazać to w taki sposób, żeby klienci mogli się utożsamiać z bohaterami historii.

Akcja filmu została zamknięta w przestrzeni biurowej, czyli w ekosystemie potencjalnych klientów i produktów tej firmy. Reżyser i scenarzysta usiedli i pomyśleli: „Zróbmy z tego spójny film, opowieść, którą ktoś będzie chciał zobaczyć.”

Mimo że film jest (jak większość filmów korporacyjnych) długi, ani przez chwilę nie jest nudny. Akcja jest wartka, chcemy, żeby naszym bohaterom się udało, kibicujemy im, kiedy pokonują kolejne przeszkody i trudności. Każdy w jakiś sposób widzi się w tych bohaterach. Dzięki historii i sympatycznym postaciom w bardzo nienachalny sposób dostajemy kolejne funkcjonalności sprzętów Apple.

Ważną częścią tej reklamy jest też muzyka, która nadaje tu rytm i nakręca montaż. Wszystkie te elementy sprawiły, że Apple stworzyło bardzo skuteczny film korporacyjny.

Ta firma zmieniła sposób, w jaki myślimy o filmach wizerunkowych

Produkcja filmowa: Sandwich
Reżyser: Adam Lisagor
Produkcja: Shadie Elnashai, Greg Kindra

Sandwich.co zrewolucjonizował rynek komunikacji korporacyjnej.

Być może oglądając dzisiaj ich firmy korporacyjne, przyjęta przez Sandwinch forma komunikacji już aż tak bardzo Was nie dziwi. Natomiast w 2009 roku, kiedy firma tworzyła pierwsze reklamy, nikt jeszcze nie mówił tak nowocześnie o „poważnych korporacjach”. Produkcja filmów wizerunkowych była wcześniej pozbawiona tej odwagi i luzu. Filmy korporacyjne bez tych wszystkich formalnych kagańców, które rzekomo budują profesjonalizm, były wtedy nie do pomyślenia.

Filmy korporacyjne, które sprzedają

Tworzenie filmów wizerunkowych dla przedsiębiorstw nie zawsze było tym, z czym Adam Lisagor wiązał przyszłość swojej firmy. Na początku chciał tworzyć aplikacje. Żeby je sprzedawać, nakręcił pierwszy film promocyjny. Zdobył on ogromną popularność w krótkim czasie, więc Adam szybko przebranżowił się w kierunku budowania pozytywnego wizerunku firm.

Udało mu się zrewolucjonizować całą gałąź reklamy!

Filmy korporacyjne Sandwicha mają swój indywidualny styl. Adam sam często występuje w tych reklamach – można go zobaczyć też w filmie o Slacku, który (jak wiele ich filmów) przyjmuje formę dokumentu. Zespół Sandwicha opowiada historię na kanwie swoich doświadczeń, przy okazji komunikując zalety aplikacji.

Miejsce 4 przyznajemy nie tylko reklamie Slacka, ale firmie Sandwich za ich wszystkie spoty reklamowe. Ta firma naprawdę wie, jak tworzyć wizerunkowe filmy korporacyjne.

Wykorzystaj potencjał filmów wizerunkowych - General Electric

Agencja BBDO New York
Produkcja: Biscuit Filmworks LA
Reżyser: Noam Murro

Klimat firmy jest tutaj zaszyty w postaci idei. Bardzo oryginalny film, w którym zajmujemy się tym, co jest jądrem firmy.

Mamy giganta, który odrzuca tak naprawdę wszystko dookoła i mówi: „Dobra, to wszystko jest pochodną. Zejdźmy do jądra, do tego, co jest sednem. Ludzie wiedzą, że jesteśmy wielcy. My nie musimy tego pokazywać. Nie musimy pokazywać fabryk, które pracują. Nie musimy pokazywać tego wszystkiego, co za nami stoi, bo to jest oczywiste. Pokażmy to, co jest sednem.”

Zastanówmy się, dlaczego ktoś miałby robić taki film? Dlatego, że próbuje odczarować pewną gębę, którą nadało mu społeczeństwo. Oswajamy tworząc pozytywny wizerunek firmy. Pracuj z nami!

General Electric - mistrzowski Employer Branding

GE to moloch, który ma różne opinie. Potrzebowali filmu, który przyczyniłby się do zbudowania pozytywnego wizerunku firmy w oczach potencjalnych kandydatów do pracy, zaprezentował firmę i dotarł do potencjalnych pracowników.

Czy to się udało? Spot, który obejrzeliście to bardzo sprawnie poprowadzona opowieść, która skupia się na sympatycznym pluszaku. Nasz bohater przekonuje do siebie publikę swoimi ogromnymi, słodkimi oczami. Kibicujemy mu, chcemy, żeby mu się udało! Jednocześnie przelewamy pozytywne emocje na brand. Widzimy, że ta firma uratowała niechcianą ideę. Ona nie pozwala żadnej idei się zmarnować. Jeśli ktoś jest geniuszem, ma świetne pomysły i boi się, czy pracodawca nie zabije jego kreatywności, firma GE wysyła mu tym spotem komunikat, że choćby wszyscy byli przeciwko niemu, w GE się nim zaopiekują. Jest to bardzo sprawna komunikacja.

Najważniejszy jest pomysł

Ta reklama do dzisiaj jest do nas wysyłana przez klientów lub agencje jako referencja estetyczna i stylistyczna.

Co najciekawsze, wyprodukowanie tego spotu kosztowało tylko 4500 $.

W ciągu kilku dni film zdobył 3 miliony wyświetleń. Obecnie ma kilkadziesiąt.

A jak to się przełożyło na wyniki sprzedaży?

Znakomicie! W pierwszym dniu firma zyskała 12 000 subskrypcji, a docelowo Michael sprzedał tę firmę Unileverowi za okrągły miliard dolarów.

Zbudował brand za pomocą filmu korporacyjnego! To jest ten moment, w którym możemy zacząć rozmawiać o sprzedaży w firmie korporacyjnym. To jest doskonały przykład – choć przyznajmy, że ekstremalny.

Jak wykorzystać potencjał filmów wizerunkowych - Sick Kids

1. Sick Kids
Agencja: Cossette, Canada
Produkcja: Skin & Bones
Reżyser: Mark Zibert

Sick Kids to szpital dziecięcy w Kanadzie, który zajmuje się bardzo trudnymi przypadkami.

Ten spot to nasz zdecydowany faworyt, choć wzbudził wiele kontrowersji. Już sam montaż jest bardzo szybki i agresywny. Co nam się podoba, to to,że temat choroby został ujęty zupełnie inaczej niż zazwyczaj. Nie ma tu słabości, współczucia, jest za to zagrzewanie do walki. Jednak to właśnie za ten przekaz Sick Kids zalała też fala krytyki – fundacji zarzucano, że zapomniała o dzieciach, które są najbardziej chore i nie potrafią pokonać choroby. Czy one nie są wojownikami? Część rodzin poczuła się urażona.

Mimo tego faktu, kampania okazała się bardzo skuteczna. Właśnie dlatego postanowiliśmy wybrać ten spot na miejsce pierwsze: ta reklama podjęła spore ryzyko – i wygrała!

Temat jest nam bliski, bo my też zrobiliśmy kilka takich realizacji społecznych, na przykład spot telewizyjny dla Siepomaga.

Produkcja filmowa: KeyStory
Reżyser: Mateusz Pleskacz

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak my pomagamy klientom przy produkcjach filmów korporacyjnych, kliknij link poniżej: