Czy film korporacyjny pełni rolę narzędzia sprzedażowego czy marketingowego?
Czy służy jedynie do wzmacniania renomy naszej firmy w oczach klientów? A może możemy oczekiwać, że inwestycja w realizację takiego filmu przyczyni się do wzrostu naszych dochodów?
To pytania, które powinny pojawiać się w głowie każdego CEO, gdy podejmuje decyzję o inwestycji w film korporacyjny. Tworzenie wizytówek tylko dlatego, że konkurencja je posiada, nie przyniesie przewagi na rynku. Film korporacyjny jest narzędziem precyzyjnym, doskonałym i idealnie dopasowanym do potrzeb firmy.
Jak zatem stworzyć skuteczne narzędzie?
Oto kilka przykładowych produktów, które idealnie dopasowały się do potrzeb Klienta. Filmów, które były przemyślaną inwestycją, a nie wydatkiem bez szans na zysk.
STORYTELLING
LUG Light Factory
LUG to firma wysoce specjalistyczna. Nie funkcjonuje na rynku B2C, lecz na profesjonalnym rynku B2B. Jest rozpoznawalnym na całym świecie producentem opraw oświetleniowych. Storytelling czyli dobrze opowiedziana historia, angażuje i wciąga widza. Buduje emocjonalny most pomiędzy Klientem, a firmą. Film ogrzewa wizerunek firmy – ułatwia prezentację biznesową. Tu zaciera się granica między marketingiem, a sprzedażą – liczy się tylko skuteczność narzędzia jako takiego.
WIZERUNEK
PKP Energetyka
Czy klasyczny film korporacyjny musi być nudny? Zdecydowanie nie!
Mieszanka narracji storytellingowej (w której się specjalizujemy), zaawansowanej postprodukcji filmowej oraz efektownych zdjęć operatorskich przenosi film korporacyjny na zupełnie inny poziom. Ten film musiał zawierać wiele istotnych biznesowo oraz technicznie komunikatów. Miał stać się skutecznym narzędziem giełdowym skierowanym do potencjalnego inwestora.
Efekt: CVC sprzedało PKP Energetykę za kwotę niemal 1,8 mld PLN, a świadomość że mogliśmy współtworzyć jedno z narzędzi, które pomagały budować renomę firmy jest naprawdę przyjemna 🙂
PREMIERA
Solaris
Twój produkt potrzebuje mocnego otwarcia? ,,Światowa Premiera” to najdoskonalszy i najbogatszy typ filmu korporacyjnego. Kilkadziesiąt minut, które mają przekonać potencjalnego widza do dokonania zakupu. To narzędzie sprzedażowe oraz wizerunkowe. Przestudiowaliśmy najnowsze światowe trendy w komunikacji premier produktów. Trendy wyznaczane przez takich gigantów branży jak APPLE, BMW czy TESLA. Następnie postanowiliśmy zrobić to jeszcze lepiej. Efekt? Nasza premiera już tydzień po starcie miała trzykrotnie większą oglądalność niż wcześniejsze premiery autobusów SOLARIS. Warto przy tym podkreślić, że produkt był trudniejszy – bardziej niszowy, bo to przecież 18 metrowy autobus wodorowy. Dodatkowo filmy, animacje i grafiki stanowią ogromną bazę, której Solaris może używać do komunikacji marki przez najbliższe lata.
FILM HR
Miele
Stwórzmy film korporacyjny dla działu księgowego oraz finansowego… Nie brzmi to jak kino pełne emocji… Na szczęście w każdej firmie jest wiele ciepła i serca, które można pokazać. Dodatkowo postanowiliśmy całość doprawić nowoczesnymi, ekscytującymi zdjęciami z drona sportowego, który sterowany przez mistrza Europy pokazał Miele z zupełnie innej strony. W tym wypadku skuteczność narzędzia polega na wydobyciu najsilniejszych stron firmy. Pokazaniu, na czym polega atrakcyjność pracy u naszego Klienta. Przy okazji film działa również na płaszczyźnie marketingowej, budując obraz firmy MIELE jako wyjątkowego partnera i pracodawcy.
PERSONY
Optio Incentives
Czy film korporacyjny może sprzedawać Waszą firmę konkretnej personie, klientowi? Oczywiście, że tak. Doskonałym przykładem jest seria filmów dla OPTIO. Naszą wspólną przygodę rozpoczęliśmy, tworząc przyjacielskiego duszka, który symbolizuje synergię między daną personą a OPTIO. Duszka, który zostanie z naszym Klientem na zawsze. Ale wróćmy do person. Ponieważ każdy z filmów skierowany jest do innej grupy docelowej, potencjalny Klient OPTIO może w dowcipnych historiach rozpoznać własne potrzeby. Dodatkowo komunikat, który do niego dociera, jest idealnie dopasowany. Właśnie na tym polega skuteczne adresowanie w filmie korporacyjnym.
FILM KORPORACYJNY INACZEJ
ACRE
Pamiętajmy, że Klienta warto zaskoczyć. Zwłaszcza jeżeli nie dysponujemy hollywoodzkim budżetem. Wówczas to właśnie kreacja gra pierwsze skrzypce. Nasz film miał przede wszystkim zainteresować potencjalnych kursantów. Odbić się echem w środowisku. Dzięki zastosowaniu nowoczesnej narracji Point of View. Stworzyliśmy historię, która zaskakuje, przyciąga uwagę oraz jest realną optymalizacją budżetową. Tak rozumiemy idealnie dopasowane i skuteczne narzędzie, jakim jest film korporacyjny
PODCAST
Top 5
Jeżeli chcesz nas lepiej poznać, znaleźć inspiracje lub zobaczyć najlepsze filmy korporacyjne na świecie, nie zwlekaj. Obejrzyj specjalny odcinek naszego cyklu ,,Top 5”, poświęcony właśnie tego typu komunikacji.