20/11/2023| Tańsza reklama

Jak zrobić reklamę taniej,nie rezygnując z jakości?


Zaplanuj wykorzystanie materiałów wideo

Istnieje wiele produkcyjnych sztuczek, które pozwolą Ci zaoszczędzić!

Po pierwsze dokładnie zaplanuj wykorzystanie materiałów wideo! Zastanów się nad planem emisji reklamy. W dużym skrócie musisz przekazać, w jaki sposób Twój spot będzie pokazywany. To będzie determinowało kreację, długość spotu, ilość formatów, licencję itd.

Podam na przykładzie: najczęściej przy okazji spotu trzydziestosekundowego do telewizji tworzymy dla naszych klientów wersje krótsze takie jak „piętnastki” czy „szóstki”, które są wykorzystywane jako niepomijalne bumpery na YouTube.
Można jednak do tematu podejść inaczej i nakręcić trzydziestkę w układzie szkatułkowym, na bazie której łatwo będzie przygotować kilka szóstek.

Ale żeby to zrobić, potrzebny jest taki pomysł jeszcze przed napisaniem scenariusza!

Planowanie jest również kluczowe w przypadku licencji (o tym jak je optymalnie wykorzystać, nagrałem odcinek Q&A). Jeśli w Waszej komunikacji będziecie wykorzystywać reklamy radiowe czy zdjęcia, to żeby nie przepłacać, informacja na ten temat powinna być podana na samym początku procesu.

Ogranicz liczbę przestawek

Dużą część czasu na planie zdjęciowym zabierają przygotowania do ujęć. Zmiana scenografii, ustawień kamery oraz przede wszystkim ustawienie oświetlenia zabiera czas.

Dlatego warto zastanowić się, na ile w jednym ustawieniu możemy nagrać kilka ujęć.
Dodatkowo, jeśli większa liczba przestawek znacznie wydłuża plan, warto postawić na kolejny set kamerowy.

Dzięki temu zabiegowi, zwiększając delikatnie budżet, oszczędzisz na całym kolejnym dniu zdjęciowym!

Kolejne porady pojawiają się co tydzień na naszych mediach społecznościowych – wkrótce znajdziesz tu nowe filmy z poradami, jak oszczędzić podczas produkcji reklamy.

Zobacz też: