04/07/2023| TOP 5

Wakacyjne kampanie reklamowe - jak zaangażować widza za pomocą filmowej magii?


Dzisiaj w TOP 5 zajmiemy się tym, co aktualnie gra nam w duszy, czyli wakacyjnym storytellingiem. Pewnie nie zdziwi Was fakt, że wśród letnich kampanii znajdziecie określone produkty czy usługi. Napoje, loty, hotele czy aplikacje do rezerwacji noclegów – właśnie te produkty i usługi królują wśród wakacyjnych kampanii. Letnie kadry kojarzą nam się z takimi gigantami jak np. Coca-Cola czy Żywiec

Podczas gdy marki robią wszystko, aby zbudować komunikat, który przyciągnie uwagę klientów i zdobędzie ich zaufanie, my skupiliśmy się na tym, żeby prześledzić trendy i wybrać najbardziej różnorodne sposoby komunikacji marek z odbiorcami.

Oto 5 przykładów najbardziej inspirujących reklam o wakacjach.

Miejsce 5 - Melissa McCarthy in ‘Somewhere, Anywhere’

tytuł: Melissa McCarthy in ‘Somewhere, Anywhere’
klient: booking.com
agencje: Zulu Alpha Kilo NY | Mindshare
produkcja filmowa: Arts & Sciences
reżyser: Alex Prager

W ramach kampanii promowanej w czasie Superbowl 2023, marka Booking.com po raz kolejny odwołała się do tego magicznego uczucia, które towarzyszy nam tuż przed kliknięciem przycisku „Rezerwuj”. Znane już z wcześniejszych spotów marki logo muzyczne „booking.yeah” również odnosi się do tego dreszczyku emocji, jaki świadomie wywołuje w nas marka.

Wybrany przez nas spot ma szkatułkową budowę, dzięki czemu marka zyskała narzędzie do skutecznej komunikacji w mediach społecznościowych i w internecie. Melissa McCarthy wciela się tu w postać żony i mamy, która marzy o wakacjach.

Ta postać szybko staje się nam bliska. To taka dziewczyna z sąsiedztwa ala Bridget Jones, z którą mamy ochotę się zaprzyjaźnić. Jest urocza, choć omże trochę niezdarna. Nie wszystko jej wychodzi, ale za to jest sympatyczna i wszyscy kibicują, żeby dostała swoją szansę na odpoczynek.

Co do nas szczególnie przemawia, to forma musicalu, dzięki której spot reklamowy zyskuje lekkość i jeszcze bardziej wpasowuje się w klimat lata.

Miejsce 4 - Find Your Perfect Somewhere

tytuł:  Find Your Perfect Somewhere
agencja: Wieden+Kennedy Portland
produkcja filmowa: Producers: Nani Weinberg, Rafael Sanchez
dyrektorzy kreatywni: Devin Gillespie, Becca Wadlinger
copywriter / dyrektor artystyczny: Nicole Blauw, Nick Stokes

W tym spocie nie ma wątpliwości, że nawet gdy budżet nie pozwala na szaleństwa, odpowiednia kreacja może uczynić z reklamy wiral. Produkcyjnie mamy tutaj minimalizm – ujęcia stockowe i lektor, czyli najbardziej podstawowa forma reklamy filmowej.

Narrator w tej reklamie to ktoś, kto od razu przypada nam do serca. Brzmi naturalnie, zacina się, jest ludzki, co bardzo angażuje widza. Ponownie jest to taki człowiek z sąsiedztwa, którego chciałoby się poznać.

Jak widać, nie zawsze potrzebny jest wielki budżet. Tutaj pomysł sprawił, że reklama stała się bardzo skuteczna i zyskała duże zasięgi.

Miejsce 3 - You Can Bring Your Kids To Vegas But Why Would You

tytuł: You Can Bring Your Kids To Vegas But Why Would You
dyrektor kreatywny: Guto Araki
produkcja filmowa: Hungry Man
reżyser: Dave Laden

Sprawny spot reklamowy, który prezentuje triumf kreacji. Twórcy reklamy uznali, że nie trzeba pokazywać kasyn, pustyni, klimatu zabawy – to już wszystko funkcjonuje w popkulturze i każdy widz ma je w świadomości. Skupili się na pragnieniu. Oglądając tę reklamę, czujemy, że wyjazd do Vegas jest pokusą wartą grzechu, dla której można nawet poświęcić córkę.

Patrząc produkcyjnie, mamy tu bardzo prostą sytuację: troje aktorów (plus statystka) i jedną lokację. Podobnie, w drugiej reklamie z tego cyklu- jest ona ograniczona do dwójki aktorów. Budżet tego spotu może i był niewielki, ale reklama bardzo skutecznie dociera z komunikatem do klientów. Cel został osiągnięty!

Miejsce 2 - Bring The Wave

tytuł: Bring The Wave
klient: White Claw
agencja: VCCP
produkcja filmowa: Rogue Films
reżyser: Sam Brown

Marka White Claw w swojej kampanii reklamowej zdecydowała się wykorzystać emocje związane z niesamowitą siłą natury. Reklama przedstawia buntownika, który wbrew wszystkim ludziom uciekającym przed burzą z plaży, decyduje się iść na spotkanie z falami.

Reklamy telewizyjne bardzo rzadko wykorzystują czarno-biały format. Zdarza się to, gdy opowiadane historie mają wywoływać wzruszenie. Jednak w reklamach letnich można zaryzykować stwierdzenie, że jest to ewenement.

Estetyka tej reklamy przykuwa uwagę i odróżnia ją od standardowych, letnich spotów.  Zastosowane środki podkreślają wizerunek głównego bohatera: to już nie jest chłopak z sąsiedztwa. To buntownik, charyzmatyk, zwycięzca. Przekaz jest jasny: to napój stworzony dla indywidualistów Wysmakowana reklama skutecznie dociera do grupy odbiorców, którzy doceniają wyższy poziom estetyki.

Miejsce 1 - Am I Dreaming?

tytuł: Am I Dreaming?
agencja: The Shipyard / Sacramento
reżyser: Rodrigo Valdes
produkcja filmowa: Superprime Films

Miejsce pierwsze przyznajemy reklamie Los Angeles. Utrzymana w klimacie musicalu, nawiązuje do złotych lat Hollywood i oddaje atmosferę i klimat Miasta Aniołów. Wielu marzy o odwiedzeniu tego miejsca ze snów.

Twórcy tego spotu świadomie skupiają się na kalkach popkulturowych, które widzowie mają w podświadomości. Może i Kalifornia ma swoje problemy (jak na przykład całe pasy koczowników), ale w tej reklamie ważne są tylko marzenia. Klient chce tego doświadczyć, dotknąć.  Dodatkowo, piosenka zespołu Queen, jedna z najbardziej wykorzystywanych przez reżyserów w reklamie, gwarantuje szybkie tempo i dynamikę spotu. Całość dosłownie wyrywa widza z krzesła i przenosi go do krainy marzeń.

Kampanie reklamowe są nieodłącznym elementem strategii marketingowych. Wideo przyciąga ponad 300% większy ruch od pozostałych form content marketingu. W 2022 roku YouTube był najczęściej odwiedzaną platformą streamingową. W 77% reklama w tym serwisie przyniosła większy zwrot z inwestycji niż reklama telewizyjna.

Te wszystkie fakty nie pozwalają bagatelizować możliwości, jakie daje reklama wideo. Jeśli zastanawiasz się nad stworzeniem reklamy dla swojej firmy, kliknij w ten link i napisz do nas.  Stwórzmy razem coś pięknego!