Skąd wziąć muzykę do reklamy?
W dużym skrócie macie do wyboru trzy opcje: muzykę stockową, ścieżkę skomponowaną specjalnie pod Waszą reklamę albo też utwór nagrany wcześniej przez jakąś gwiazdę.
Muzyka Stockowa
Podstawowe rozwiązanie to muzyka stockowa. To na pewno najtańsza opcja, choć ceny poszczególnych utworów mogą się od siebie różnić. Kolejną zaletą tego rozwiązania jest przeogromny wybór ścieżek dźwiękowych w różnych stylach, z których możemy wybierać. Dodatkowo można je łatwo testować w trakcie prac. Montażysta pod obrazek może podłożyć dwie – trzy ścieżki dźwiękowe, a zakupu dokonacie po wyborze tej najlepszej.
Muzyka skomponowana do danej reklamy
Opcja najbardziej indywidualna to muzyka skomponowana specjalnie dla Was. Ma tę przewagę, że twórcy mają pełną kontrolę nad jej charakterem, wykorzystanymi instrumentami itd. Można ją skomponować już po montażu, czyli dokładnie pod obraz, podkreślając wskazane w kreacji punkty. To na pewno najlepsze rozwiązanie. Niestety tak indywidualne podejście wiąże się też z wyższymi kosztami.
Utwór znanej gwiazdy
Oczywiście zamiast lektora i oryginalnego wokalu można dograć wokalistę czy wokalistkę z tekstem reklamowym. Na pewno zwróciliście uwagę na wiele tego typu realizacji.
Licencja na muzykę
I na sam koniec wspomnę jeszcze, że wpływ na cenę każdego z powyższych rozwiązań ma również licencja. O tym nagraliśmy osobny odcinek: O co chodzi z licencjami w reklamie wideo?
Jeśli macie więcej pytań, napiszcie w komentarzu!