Jak przygotować billboard sponsorski, żeby się Wam opłacił?
Myślicie, że billboard sponsorski jest nieefektywnym narzędziem? Denerwują Was liczne ograniczenia, o których wspominaliśmy w poprzednim odcinku Q&A?
Zdradzimy Wam kilka sztuczek, które podniosą efektywność tego typu komunikacji!
Po pierwsze: pamiętajcie! To, że nie możecie powiedzieć na przykład: “Szampon X jest sponsorem odcinka”, nie oznacza, że jego nazwa nie może paść w billboardzie. Wystarczy, że lektor lub lektorka powie: “Sponsorem programu jest producent szamponu X” – i sprawa załatwiona!
I tutaj jeszcze jedna bardzo cenna podpowiedź. Jeśli Wasza kreacja próbuje balansować na granicy tego, co dopuszcza ustawa, to przed nagraniem lektora zderzcie proponowany tekst z telewizją (przez dom mediowy lub bezpośrednio). Zachęcamy Was do takich testów, bo można naprawdę dużo wygrać, a każda telewizja i jej dział prawny inaczej interpretują prawo.
A co, jeżeli nagrywacie reklamę i chcecie przy okazji nakręcić materiał do billboardu sponsorskiego? O tym opowiemy Wam już w następnym odcinku Q&A!