21/03/2023| TOP 5

Najlepsze reklamy motoryzacyjne


Luksusowe samochody, wojny marek i największe gwiazdy Hollywood. Dziś w programie najlepsze reklamy, jakie stworzono w dziedzinie motoryzacji.

TOP 5 najlepszych reklam o samochodach

Miejsce 5 - Mercedes - Magic Body Control

Nasze zestawienie otwiera niezwykle udana niemiecka reklama, która zdobyła uwagę 2 milionów widzów w rekordowym czasie. Co takiego w niej przyciąga? Wykorzystano tutaj coś, co jest bardzo trudne, czyli stworzono reklamę komunikującą korzyści samochodu bez użycia samochodu. Patrząc czysto produkcyjnie jest to prosta i tania realizacja, która sprowokowała konkurencję do riposty. Brytyjski producent odpowiedział kontrreklamą, w której Jaguar zjada kurę jednym kłapnięciem zębów:

Miejsce 4 - Volvo - The Epic Split

Wiralowa kampania motoryzacyjna? Tak to się robi. W dziewięć dni ten spot osiągnął 40 milionów wyświetleń. Szacuje się, że całkowity koszt kampanii wyniósł od 3 do 4 milionów dolarów, ale przyniósł aż 170 milionów dolarów przychodu. To, co zaskakuje w tym przypadku, to odwaga Volvo. Marka ta kojarzy się nam z bezpieczeństwem, wygodą i stabilnością, a tu zdecydowano się na udział 53-letniego Jean-Claude Van Damme, wykonującego szpagat, stojąc na lusterkach dwóch jadących ciężarówek. Można się zastanawiać, co dokładnie przekazuje ta reklama, ale właśnie ta niejasność przyciągnęła uwagę widzów, a później wywołała lawinę przeróbek i parodii.

Miejsce 3 - Honda - Hands

Na trzecim miejscu znalazła się hipnotyzująca reklama Hondy. Wyróżniamy ją za wyjątkowo niestandardowe podejście, które jako miłośnicy motoryzacji bardzo doceniamy. 65-letnią historię marki przedstawiono na jednym obrazku, co pod względem technicznym wcale nie było takie trudne. To, co robi robotę w tej reklamie, to minimalistyczne ujęcie rąk na białym tle stworzonych głównie w technologii 3D. Powstała w 2014 roku, zdobyła wiele nagród na festiwalu w Cannes i do dziś zachwyca swoją prostotą.

Miejsce 2 - Peugeot 206  - The Sculptor (2002)

Ta reklama emanuje pięknem i prostotą, co sprawiło, że wciąż pozostaje atrakcyjna dla widzów. Świetnie oddaje klimat i kulturę, zestawione w dowcipny, bollywoodzki sposób. W Indiach została jednak zakazana z powodu nieodpowiedniego wykorzystania słonia przez twórców. Wielka szkoda, biorąc pod uwagę znakomitą grę aktorską i kunszt reżysera.

Miejsce 1 - BMW - The Hire

Na pierwszym miejscu mamy coś wyjątkowego – ogromną produkcję za ogromne pieniądze, która nie tylko przyczyniła się do sukcesu marki, ale też zapisała się w historii kina. Odwaga i kreatywność to siła tej serii krótkich filmów, które BMW wyprodukowało w latach 2000 jako część swojej kampanii promocyjnej. Każdy z tych spotów to prawdziwe arcydzieło filmowe, kino akcji najwyższej klasy. Dodatkowym smaczkiem było to, że w tle fabuły zaszyto numer telefonu. Dzwoniąc pod niego, można było wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania był oczywiście Mercedes. Żartujemy.

Reklamy motoryzacyjne potrafią być nie tylko kreatywne, ale i emocjonujące. W tej branży można naprawdę dać upust wyobraźni i zaproponować coś niezwykłego. Niezależnie od tego, czy chodzi o smaczny humor, szokujący efekt wizualny czy ukryty przekaz, świat reklamy motoryzacyjnej wciąż trzyma nas w napięciu, inspiruje i zachwyca.

Jeśli interesują Cię reklamy o samochodach, zobacz, jak wygląda praca przy takich produkcjach od kulis, okiem Bartka Hławki, operatora specjalizującego się w branży Automotive: