Czy warto wypełniać brief marketingowy?

Klątwa wiedzy

Każdy producent zna doskonale swój produkt i często wydaje mu się, że jego zalety są znane wszystkim. To tak zwana klątwa wiedzy: tak wiele godzin spędziliśmy poznając jakieś zagadnienie, że wydaje nam się, że wszyscy wiedzą to samo. To nieprawda! Nie wiedzą i trzeba im to dopiero pokazać.

Brief pomaga przekazać wiedzę na temat swojego produktu lub usługi. Co jest jego silną stroną, jakie substytuty są dostępne na rynku, jaka jest konkurencja.

Co jest konkurencją dla serka?

Czasem przy okazji wypełniania briefu możecie dojść do nieoczekiwanych wniosków!

Na przykład konkurencją dla serka, oprócz innych serków i produktów mlecznych mogą okazać się np. parówki – ponieważ po nie również może sięgnąć rodzic, szykując drugie śniadanie dla swojego dziecka.

Tutaj dotykamy bardzo ważnej sprawy, czucia, rozumienia decyzji zakupowych swojego Klienta.

Co chcesz zyskać dzięki reklamie?

Brief ma nie tylko znaczenie komunikacyjne. Czasami w pędzie zapominamy o tym, co najważniejsze. Uciekają nam ważne pytania, na które musi odpowiedzieć nasza firma.

Brief pomaga nam poukładać naszą wiedzę; określić, co dokładnie chcemy osiągnąć naszą reklamą, do kogo chcemy ją kierować i, w dalszej kolejności, gdzie chcemy ją emitować.

Czy warto wypełniać brief marketingowy - na pewno tak!

Podsumowując: Czy warto wypełnić brief – na pewno tak! Nie ograniczajcie się tylko do kilku zdań w mailu, piszcie też o tym, co Wam wydaje się oczywiste. Brief jest podstawowym narzędziem do przygotowania kreacji reklamowej, scenariusza spotu oraz właściwej egzekucji reklamy.

Ale nawet jeśli przychodzicie do domu produkcyjnego z gotowym scenariuszem, warto załączyć do niego brief – pomoże on właściwie położyć akcenty w produkcji.


Więcej na temat wypełniania briefu możecie posłuchać w naszym podcaście w odcinku czwartym, gdzie tłumaczymy krok po kroku, jakie informacje należy zawrzeć w briefie marketingowym do reklamy wideo:

Powierz nam swoją reklamę, a doświadczony account przeprowadzi Cię przez cały proces produkcji spotu: