Najśmieszniejsze reklamy - Miejsce 5 - Hero’s Journey
agencja: David & Goliath
reżyser: Matthijs van Heijningen
produkcja: Donald Taylor, MJZ
Spektakularna reklama z ekologicznym wydźwiękiem.
To, co świetnie się tu sprawdza, to muzyka, która nadaje całej opowieści maksimum treści, spójność i tempo.
Melissa świetnie odgrywa swoją rolę kobiety, która po prostu ma pecha, a my cały czas jej kibicujemy i wiemy, że na końcu tego wszystkiego musi być jakaś nagroda.
Warto zaznaczyć, że KIA wykazała się pewną odwagą, bo sam samochód pojawia się w reklamie może jedną trzecią czasu. Mimo to produkt jest odpowiednio podkreślony.
Najśmieszniejsze reklamy - Miejsce 4 - Get Uppa
agencja: Agulla & Baccetti
reżyser: Egon Stipens
produkcja: MTV Latina
Absolutna klasyka. Ta reklama chwyta widza i sprawia, że sam chce podążać za jej akcją. Tego właśnie szukamy w dobrej reklamie.
Najśmieszniejsze reklamy - Miejsce 3 - Whassup?
agencja: DDB
reżyser: Charles Stone III
Kolejna kultowa reklama, która zmieniła świat.
“Whassup” zapisało się w kulturze i humorze całego pokolenia, weszło do języka. Hasło pojawiało się lawinowo w filmach i kolejnych reklamach. Stało się wręcz znakiem pewnego pokolenia.
Ale na tym jego historia się nie kończy, bo niedawno powstała współczesna kontynuacja “Whassup” w całkiem nowym świecie.
Najśmieszniejsze reklamy - Miejsce 2 - The Force
agencja: Deutsch
reżyser: Lance Acord
Genialna w swojej narracji.
Pierwsze komiczne zagranie to Darth Vader, o którym w początkowym ujęciu jeszcze nie wiemy, że jest dzieckiem.
Dalej mamy storytelling z udziałem wszystkiego, co nas przyciąga do reklamy: dziecko, Star Wars, rodzina, pies.
Super jest to zaskoczenie, że na końcu dostajemy coś innego. Nie mamy momentu, w którym dziecko zdejmuje maskę i biegnie w ramiona ojca, czego pewnie każdy się spodziewał. To jest ten pozytywny odzew, który reklama w nas budzi.
Najśmieszniejsze reklamy - Miejsce 1 - Best Thing Since Sliced Bread
agencja: McKinney
reżyser: Frank Todaro
produkcja: Moxie Pictures
Ma wszystko, co my lubimy: świetne tempo, doskonałą narrację, no i obsadę. Ta reklama jak żadna inna z tych, które pokazaliśmy, buduje rozwój postaci niczym w prawdziwym filmie fabularnym. Jesteśmy dumni z tego wyboru. To najlepsza rzecz, jaką wymyślono od czasu krojonego chleba!