Spot reklamowy może być emitowany w różnych miejscach i żeby poprawnie go przygotować, potrzebujemy dokładnej specyfikacji.
Inaczej nagramy i przygotujemy materiał, jeżeli spot będzie wyświetlany w kinie, a zupełnie inaczej, jeżeli zagości jedynie na TikToku.
Jeśli planowana jest publikacja na Youtube bądź Vimeo, wystarczy podać taką informację i tutaj realizatorów na pewno nic nie zaskoczy.
Natomiast telewizja nie przyjmie najpopularniejszego pliku MP 4 nie przyjmie też spotu, który nie będzie miał określonego poziomu głośności, konkretnej szybkości, oświetlenia, klatkażu czy też rozdzielczości.
W przypadku kin parametry techniczne mogą być różne w każdej sieci. Podobnie różne mogą być wymagania w przypadku ekranów w komunikacji miejskiej czy też w marketach.
Niedopasowany materiał może źle wyglądać, a w skrajnej sytuacji nawet nie zostać wyemitowany. Właśnie dlatego konieczne jest zawsze przygotowanie specyfikacji.