Spot reklamowy może być emitowany w różnych miejscach i żeby poprawnie go przygotować, potrzebujemy dokładnej specyfikacji.
Inaczej nagramy i przygotujemy materiał, jeżeli spot będzie wyświetlany w kinie, a zupełnie inaczej, jeżeli zagości jedynie na TikToku.
Jeśli planowana jest publikacja na Youtube bądź Vimeo, wystarczy podać taką informację i tutaj realizatorów na pewno nic nie zaskoczy.
Natomiast telewizja nie przyjmie najpopularniejszego pliku MP 4 nie przyjmie też spotu, który nie będzie miał określonego poziomu głośności, konkretnej szybkości, oświetlenia, klatkażu czy też rozdzielczości.
W przypadku kin parametry techniczne mogą być różne w każdej sieci. Podobnie różne mogą być wymagania w przypadku ekranów w komunikacji miejskiej czy też w marketach.
Niedopasowany materiał może źle wyglądać, a w skrajnej sytuacji nawet nie zostać wyemitowany. Właśnie dlatego konieczne jest zawsze przygotowanie specyfikacji.
Zobacz również:
10/07/2023
Jak AI wspomaga produkcję filmową? Moodboardy – Storyboardy – Efekty Specjalne – Poprawa jakości ujęć
Moodboard to plansza, na której zebrane są różne zdjęcia, tekstury, wzory i…
21/06/2023
Skąd wziąć muzykę do reklamy?
Muzyka ma ogromny wpływ na to, jak reklama oddziałuje na odbiorcę. W…
22/05/2023
Jak przygotować skuteczny billboard sponsorski
Jeżeli do tej pory billboard sponsorski wydawał Ci się mało skuteczny, czas to…