Najlepsze reklamy są zawsze blisko ludzi. Przegląd reklam z ostatnich lat daje odbicie prawdziwych potrzeb, które kryją się za wyborami klientów.
W reklamach emitowanych podczas Super Bowl 2021 przeważały nuty nostalgiczne, odwołania do potrzeby bliskości, podtrzymywania relacji, pielęgnowania przyjaźni. Jakie były natomiast najlepsze reklamy ubiegłego roku?
Po obejrzeniu kilkuset spotów z ubiegłych miesięcy nasz ranking i wnioski zebraliśmy w pierwszym odcinku TOP 5 najlepszych reklam:
Bardzo nas cieszy fakt, że w tym roku powstało dużo dobrych reklam storytellingowych, które są naprawdę zabawne. Do finałowej piątki naszego pierwszego zestawienia TOP 5 trafiają:
TOP 5 Najlepszych Reklam - Miejsce 5 - Samsung Galaxy - Join The Flipside
agencja: Wieden + Kennedy, Amsterdam
reżyseria: Matias & Mathias
Narracja w tej reklamie jest bardzo ciekawie poprowadzona. Uwagę zwraca bardzo mocny atak na inny brand poprzez upodobnienie sloganu w reklamie do brzmienia nazwy konkurencji.
Zabiegi zastosowane w reklamie kojarzą się trochę z kinem Polańskiego (“Dziecko Rosemary”) lub z filmem psychologicznym podszytym dreszczykiem. Koncept jest bardzo prosty, opiera się na scenkach ukazujących rozkładające się przedmioty.
Co ciekawe, agencja w ogóle nie weszła w dyskusję, czy telefon z klapką faktycznie jest korzyścią. Wręcz przeciwnie, cały świat przedstawiony w tym filmie się rozkłada – i podobnie robi reklamowany telefon. Jako jedyny na rynku! Dzięki temu w ciekawy sposób zakomunikowano nie do końca pewną korzyść i uczyniono z niej atut, który absolutnie wyróżnia markę na rynku!
TOP 5 Najlepszych Reklam - miejsce 4 - Tropicana
agencja: Cramer-Krasselt
reżyser: Nick Ball
Agencja i dom produkcyjny stali w tym przypadku przed trudnym zadaniem. Mieli stworzyć reklamę dla wielu grup wiekowych na raz. Każda z tych scenek kieruje się do innej grupy docelowej. Są sceny przeznaczone dla nastolatków, sceny dla seniorów, dla rodziców małych dzieci. Wszystkie razem tworzą opowieść filmową w klimacie komedii.
TOP 5 najlepszych reklam - miejsce 3: Lays Stay Golden 2
agencja: Highdive
reżyseria: Evan Goldberg
Duża produkcja na Super Bowl, angażująca Hollywoodzkich aktorów. Również wielość lokacji, bogata scenografia, sceny aranżowane na sceny filmowe świadczą o tym, że nie była to produkcja tania.
Ciekawa jest też kampania, która poprzedzała tę reklamę. Chipsy opakowane w barwy ukochanych drużyn z Super Bowl może nikogo nie dziwią, ale fakt, że ziemniaki do chipsów rosły na glebie zmieszanej z glebą stadionu danego zespołu – genialnie wyróżniają markę na tle konkurencji!
TOP 5 najlepszych reklam – miejsce 2: The Spider and The Window
agencja: Leo Burnett Germany
produkcja filmowa: Zauberberg Productions GMBH (Berlin, Germany)
reżyseria: Dorian & Daniel
Zauważmy, że miejsce 2 w tym zestawieniu prawdopodobnie nie jest reklamą droższą, a nawet sporo tańszą niż poprzednie reklamy. W tym utworze kreacja broni się sama. Reklama ta zdobyła bardzo wiele nagród – na przykład pierwszą nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności w Cannes.
TOP 5 najlepszych reklam – miejsce 1: Uber Eats
reżyser: Jake Szymanski
agencja: Special U.S.
Nie bez powodu wybraliśmy tę reklamę na zakończenie naszego TOP 5, ponieważ podsumowuje ona wszystko, co wydarzyło się w ciągu ostatnich lat. Reklama ta została nakręcona w Covidzie, a sama usługa Uber Eats wywodziła się właśnie z pandemii – z powodu koronawirusa firma rozszerzyła ofertę o produkty codziennego użytku i to one wymagały dopowiedzenia, ponieważ nazwa została Uber Eats.
Zadanie postawione przed agencją nie było łatwe, ponieważ należało skomunikować usługę, której nazwa była myląca. Naszym zdaniem agencja i produkcja filmowa poradziły sobie z tym doskonale.
Zatrudniono znanych aktorów serialowych (którzy podczas pandemii byli częstszymi gośćmi w wielu domach niż jakiekolwiek inne osoby). Wykorzystano szkatułkową budowę reklamy, ponieważ produkcja filmowa musiała trzymać się przepisów covidowych.
Dobrze pamiętamy, jak sami kręciliśmy reklamy w Covidzie. Ekipa była zmniejszana do minimum, operator był często jedyną osobą bezpośrednio kontaktującą się z aktorem, a reszta ekipy brała udział w planie zdalnie (czasem nadal wykorzystujemy podobne zabiegi w przypadku klientów zagranicznych, kiedy to klient jest z nami zdalnie).
Fakt, że słabość została zamieniona w siłę sprawia, że przyznajemy tej reklamie szanowane pierwsze miejsce w naszym zestawieniu!
Mamy nadzieję, że spodobał Ci się ten nowy format treści w naszym wykonaniu – jeśli tak, napisz w komentarzu, jakie reklamy powinniśmy omówić!