10/07/2023| Q&A

AI w produkcji filmowej - Moodboardy


Co to jest moodboard?

Moodboard to plansza, na której zebrane są różne zdjęcia, tekstury, wzory i kolory, na podstawie których klient może zobaczyć wizualizację koncepcji powstającego spotu.
Dzięki niemu możemy sprawdzić, czy na etapie pierwszych rozmów wszyscy zrozumieliśmy to samo. Na przykład „casual” dla jednego może oznaczać lnianą koszulę w kolorach ziemi, a dla drugiego tylko brak krawata.

Co daje wykorzystanie AI przy tworzeniu moodboardu?

Programy wykorzystujące sztuczną inteligencję, takie jak np. Midjourney, Dall-e czy Leonardo mogą stworzyć moodboardy, które pomagają wizualnie określić klimat, styl i estetykę reklamy. Za pomocą algorytmów analizujących grafiki i treści wideo lub też używając wprowadzonych danych, AI może zaproponować inspirujące obrazy, kolory i wzory, które pasują do zamierzonego nastroju reklamy.

Po raz pierwszy reżyser jest w stanie tak precyzyjnie przekazać klientowi swoją wizję. Na przykład ostatnio, szukając aktorki do reklamy, nasz reżyser wygenerował obraz aktorki, który został przesłany do agencji castingowej. Dzięki temu agencja mogła wybrać osobę dokładnie odpowiadającą wizji klienta. Dodatkowo wygląd całej scenografii również został wygenerowany przez AI i trafił do scenografki. Reżyser (a zarazem klient!) jeszcze nigdy nie miał takiej kontroli przy tak niskich kosztach.
AI może być też narzędziem konsultacyjnym. Może przeanalizować, jakie kolory występowały w najczęściej nagradzanych reklamach lub jakie style pasują do wybranej grupy docelowej.

Na razie używanie MJ nie jest jeszcze intuicyjne, ale już teraz można zmusić program do używania określonej optyki kamerowej, wybranego stylu czy tonacji kolorystycznej.

Jeśli chcecie zobaczyć reklamy stworzone przez  AI oraz to, jak marki wykorzystują sztuczną inteligencję, zobaczcie odcinek TOP 5, w którym pokazujemy to na konkretnych przykładach – link znajdziecie w opisie!